18 lat Patrii [foto]

W ten weekend 29-31 marca, obchodziliśmy 18 urodziny naszej drużyny Patrii.

Z tej okazji pojechaliśmy do Szczecina na biwak. Do szkoły, czyli miejsca naszego noclegu, przyjechaliśmy około godziny 19:30. Przygotowaliśmy posłania, zjedliśmy kolację i czekał nas wieczorny kominek. Następnego dnia z samego rana zjedliśmy wspólnie śniadanie i wzięliśmy się do roboty. Otóż trzeba było się jakoś odwdzięczyć szkole za nocleg, także spełniliśmy prośbę o zrobienie małego przemeblowania w salach. Po pracy mogliśmy wziąć się za zabawę. Zaczęliśmy od zwiedzania Szczecina zastępami. Nasi harcerze dowiedzieli się między innymi kim był Maksymilian Golisz, poznali legendę o Baszcie Siedmiu Płaszczy i odkryli co stało niegdyś w miejscu gdzie obecnie jest Galeria Kaskada. Zwiad zakończyliśmy w parku trampolin gdzie wszyscy skakali ile sił w nogach. Wykończeni zabawą poszliśmy na obiad. Każdy zjadł ciepły rosół i ruskie pierogi. Gdy wróciliśmy do szkoły zdawaliśmy próby na stopnie. Następnie czekało nas kolejne zadanie. Otóż mieliśmy przygotować tort urodzinowy. Podzielono nas na ekipy, a każda z ekip miała przydzielone zadanie. Nikt się nie obijał a tort wyszedł pyszny. Wieczorem obejrzeliśmy film pt. ,,Akcja pod Arsenałem” a następnie poszliśmy spać. To by było na tyle jeżeli chodzi o sobotę. W niedzielę zaczęliśmy powoli się pakować. Sprzątneliśmy po sobie szkołę i poszliśmy na mszę świętą. Następnie zabraliśmy plecaki i pojechaliśmy na dworzec. Miło spędziliśmy czas w oczekiwaniu na pociąg. Gdy już prawie byliśmy w domu, odczytano rozkaz. Każdy druhów zdobył sprawność ,,odkrywca Szczecina”, a zastępowym przyznano stopnie wywiadowcy. Całość zakończyliśmy kręgiem i rozeszliśmy się do domów. Biwak uznajemy za udany, ponieważ każdy wrócił do domu z uśmiechem i czymś więcej niż brudne ciuchy.
wyw Michał Domagała

Od szczepu drużyna otrzymała dowód osobisty na 18-stkę

Facebook Comments

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.