
- To wydarzenie minęło.
VII. Turniej w kwadrata
14 października 2017 czas: 11:00 - 14:00
ZŁ
Regulamin Turnieju „Gra w kwadraty”
- Organizatorem konkursu jest III Szczep Harcerski „Słowianie” im. „Zawiszy Czarnego” przy Szkole Podstawowej nr 1
- Konkurs jest przeznaczony dla harcerzy i uczniów
- Gra może się odbywać w kategoriach wiekowych w zależności od ilości uczestników.
- Wpisowe za osobę wynosi 5 zł. (Pieniądze zbierane będą w dniu turnieju)
- Turniej odbywać się będzie na dziedzińcu szkoły podstawowej nr. 1
CEL
Celem gry jest nabijanie punktów i eliminacja przeciwników. Przy skutecznej obronie własnego pola.
Zasady gry / przepisy
Pole do gry
Kwadrat o boku 3,5 metra i podziel go na cztery równe części, linie powinny być widoczne , najlepiej gdy są grubości 2cm. W środku w miejscu podziału znajduję się kwadrat wielkości stopy – przez niego rozpoczyna się grę. Linia ograniczająca pole należy do pola i jest jako takie traktowane, linie dzielące w środku kwadratu są liniami wspólnymi i należą do obu pól.
Ogólne zasady:
- Na każdym polu gra jedna osoba,
- Grę i każdą turę rozpoczyna gracz rzucając z ręki serwując do jednego z graczy
- Pierwszy rzut rzuca sędzia o środek kwadrata
- Kolejne tury rozpoczyna osoba, która miała stratę punktu
- Po rzucie kontynuuje się grę odbijając piłkę dopóki nie spadnie na ziemię
- Piłka ma prawo dotknąć raz pola zawodnika
- Zdarzenia powodujące punkt straty
- Piłka dwa razy odbiła się o pole – strata zawodnika, do którego pole należy
- Piłka odbiła się o pole i wypadła za kwadrat – strata zawodnika, do którego pole należy
- Piłka została wyprowadzona za pole przez dowolnego gracza – strata zawodnika, który ostatni dotykał piłkę
- Piłka zagrana poniżej kolan lub turlająca się po ziemi (szczurek) – strata zawodnika, który oddał strzał piłką
- Rozpoczęcie gry nie przez kwadrat – strata zawodnika rzucającego
- Wejście na pole gracza – strata zawodnika, który wejdzie
- Osoba która uzbiera 10 punktów straty odpada z gry.
- Pozostali zawodnicy przechodzą po kwadracie zgodnie z wskazówkami zegara.
- Do gry wchodzi nowa osoba i przechodzi na pole puste. Ona rozpoczyna grę, pole przegranego jest polem rozpoczynającego.
- Jeżeli piłka dotknie linii dzielącej i wyleci za pole gry, rozgrywany jest pojedynek sporny. Gra się w wtedy o linię pomiędzy osobami, do których należały pola.
- Najważniejszą zasadą w kwadratach jest to, że wszystkie niejasności są rozwiązywane przy pomocy sędziego. Na początku każdej gry podawane są zasady jakie będą używane podczas gry.(Podstawowe zasady są powyżej)
- Przewidziane są nagrody dla zwycięzców konkursu
Organizatorzy konkursu
13 Świnoujska Drużyna Wędrowników „Ptaki” im. Zawiszy Czarnego III Szczepu Harcerskiego „Słowianie” im. „Zawiszy Czarnego”
Odsłony: 251
Komentarze