Biwak V ŚDH Patria

W dniach 30.09 do 02.10 odbył się biwak V ŚDH „ Patria”.  O godzinie 17  w piątek trzynastu  harcerzy z drużyny  zebrało się pod harcówką. Każdy został wyposażony w dodatkowy ekwipunek np. butla gazowa, czajnik żeby żyło nam się lepiej; zostało też sprawdzone spakowanie. Po chwili (100chwila trwała 30 minut)  oczekiwania na Kamila i Kubę wystartowaliśmy w kierunku promu.  Następnie o 18:35 odjechaliśmy autobusem w kierunku szkoły nr 9 w Przytorze. Następnie rozlokowaliśmy się w szkole i zjedliśmy kolacje. Po kolacji dotarł do nas rowerem Piotrek –  od tej pory na biwaku było nas już szesnastu. Wieczorem odbył się turniej w piłkę nożną. Najlepszym zastępem okazał się IV próbny Zastęp Harcerzy, drugie miejsce zajął II ZH „Ignis” (100wspierany przez drużynowego lub przybocznego z powodu osłabionego składu), następne miejsca należą kolejno do III PZH i I ZH „Aeris”. Wieczorem po podsumowaniu dnia i myciu odbyła się też odprawa Rady Drużyny.

W sobotę nie obyło się bez atrakcji. Rano odwiedziły nas nasze gromady zuchowe. Zuchy z 3 ŚGZ  przeżyły swoje pierwsze gry harcerskie, natomiast zuchenki  przygotowywały prezenty dla zuchów.
Po odjechaniu zuchów, całą ekipą  wyruszyliśmy pod baterię Goeben (100potycznie zwany „Dzwonem”) gdzie zastępy miały chwile dla siebie. Rozegrano bitwę o proporce oraz został ugotowany  obiad, który oczywiście mimo wszelkich starań nie został spożyty w całości. Później odbyło się spotkanie z komisją rewizyjną, gra cukierkowa oraz mecz w kosza, natomiast po kolacji odbyło się podsumowanie dnia. Później oczywiście odprawa Rady Drużyny. Wieczorem przyjechali do nas  goście ze szczepu w związku z dniem wędrownika.
Niedziela upłynęła pod znakiem sprzątania, pakowania i wyjazdu.

Prócz tego trzeba pogratulować złożenia przyrzeczenia przez Kamila i Przemka oraz ukończenia próby na wywiadowcę Piotrowi.

Serdeczne podziękowania dla Dyrekcji Szkoły.