|
||
Drodzy Rodzice, przyjaciele, sojusznicy ludzie dobrej woli ! ZHR, harcerstwo nie jest organizacją nastawioną na osiąganie zysku. Lecz jak w każdym budżecie domowym ma swoje wydatki co powoduje, że gospodarowanie i pozyskiwanie środków nie jest nam obce. Przykładowo: |
|
|
+ przychód z 1% – ok. 1000 zł |
– koszt jednego namiotu 3000zł |
|
ZHR nie jest dotowane z żadnego źródła, całość jego budżetu składa się z wpłat członków, 1% oraz tego co sami wypracujemy. W tym roku istnieje możliwość pozyskania kwoty 25 tyś. z budżetu miasta na organizacje zlotu ZHR w Świnoujściu. Nie otrzymamy tych środku bez wsparcia naszych mieszkańców, liczy się głos każdego wyspiarza który ukończył 16 lat. |
+ przychód roczny ze składki członkowskiej 150 zł |
– roczna składka do zapłacenia za drużynę 1700 zł |
Budżet Obywatelski dla ZHR Świnoujście
Można już składać wnioski z propozycjami do budżetu obywatelskiego – właśnie taki przygotowujemy i my ! Przypomnijmy, że takie wnioski z 40. podpisami poparcia mogą zgłaszać mieszkańcy, osoby czasowo zameldowane, które najpóźniej w dniu zgłoszenia ukończyły 16 lat. Na składanie wniosków jest cały miesiąc, bowiem termin upływa 30 czerwca 2014 r.
Budżet obywatelski to proces decyzyjny, w ramach którego mieszkańcy współtworzą budżet miasta, współdecydując o dystrybucji określonej puli środków z budżetu miasta. W przypadku Gminy Miasto Świnoujście są to 2 mln złotych. Inaczej mówiąc, to mieszkańcy w drodze głosowania zdecydują, na które spośród zgłoszonych przez nich projektów wydać te pieniądze. Zadania wybrane przez mieszkańców muszą być zrealizowane w ramach budżetu Miasta na 2015 rok.
Wszystkim zainteresowanym przypominamy, że formularze wniosków, list poparcia i inne dokumenty związane z budżetem obywatelskim ,w tym jego regulamin i harmonogram, można znaleźć na oficjalnej stronie internetowej Miasta www.swinoujscie.pl, na stronie Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.um.swinoujscie.pl. Tytuł naszej inicjatywy to: „Harcerze swojemu Miastu” – organizacja zlotu dla młodzieży harcerskiej wraz z imprezami poprzedzającymi
Dodatkowo formularze wniosków i list poparcia dostępne są również:
– w naszych harcówkach w SP 1 i GP 1,
– na Stanowisku Obsługi Interesanta w Urzędzie Miasta Świnoujście ulica Wojska Polskiego 1/5 czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30
– w Biurze Informacji Turystycznej, pl. Słowiański 6/1
– w Miejskiej Bibliotece Publicznej, ul. Piłsudskiego 15
– w Miejskim Domu Kultury, Filia nr 1 – Osiedle Przytór-Łunowo, ul. Zalewowa 40;
– w Miejskim Domu Kultury, Filia nr 2 – Osiedle Warszów, ul. Sosnowa 18;
– w Miejskim Domu Kultury, Filia nr 3 – Sołectwo Karsibór, ul. 1 Maja 40.
Po zebraniu propozycji mieszkańców, kolejny krokiem będzie ocena formalno-prawda zgłoszonych projektów. W podobny sposób budżety obywatelskie procedowane są również w innych miasta, jak chociażby Gdańsku, Wrocławiu, Legnicy, Płocku, Zielonej Górze i Poznaniu. W nich harcerze próbowali o otrzymali środki na swoją działaności:
http://lodzka.zhp.pl/63-choragiew/komenda/aktualnosci/1438-budzet-obywatelski-dla-lodzi
https://www.facebook.com/zhp.wlkp/posts/350453215042164
http://www.tarnow.net.pl/pliki/14353/Budzet%20obywatelski_wyniki.pdf
– Lista projektów zostanie podana do publicznej wiadomości. A od 15 sierpnia do 15 września mieszkańcy – poprzez głosowanie – będą decydować, która z propozycji ma zostać zrealizowana w 2015 roku.
Tekst BIK UM Świnoujście
e
Views: 22