Drugie Druhny i Druhowie, w miesiącu styczniu obchodzimy rocznicę śmierci Małkowskich. Pierwszych Harcerzy, którzy to przetarli szlaki nam, na harcerskiej drodze życia. Z okazji ich kolejnej rocznicy oraz zbliżającego sie milowymi krokami 100-lecia harcerstwa, chiałybyśmy zaprosić Was na wędrówkę. Przygodę niezwykła, poruszającą się przez gąszczą pięciolinii, trójdźwiękowych potworów oraz haszcze muzycznej harcerskiej piosenki. Wszak „śpiewać każdy może…” nawet harcerka czy harcerz. Dołacz do przygody, nie zwlekaj, zgłoś się już teraz. A oto i szczegóły.
1. termin
Festiwal odbywa się co roku w weekend sąsiadujący z rocznicą śmierci Olgi i Andrzeja Małkowskich. W tym roku termin Festiwalu to 12.02.2011 r. Godzina Rozpoczęcia to 09:00 a zakończenia 13:30.
2. organizatorki
Festiwal jest organizowany przez zastęp, który wygrał poprzednią edycję. Zastęp organizujący nie ma prawa brać udziału w festiwalu – jego skład zasiada w jury. Zadaniem organizatorów jest zadbanie o miejsce festiwalu, przebieg, nagrody oraz zaproszenie gości.
3. uczestnicy
W festiwalu uczestniczą wszystkie zastępy z drużyn żeńskich oraz druhowie, którzy przejść muszą wstępną kwalifikację (100 w tym osobno cała kadra). Każdy zastęp żeński ma obowiązek przygotować się w wybranej kategorii (100nie mniej nież dwie). Chętni druhowie mogą wziąć udział w jednej, kilku, bądź we wszystkich kategoriach. Obowiązkiem każdego uczestniczącego zastępu jest przyniesienie czegoś do przekąszenia (100np. ciastka, chipsy, coś do picia itp.). Zgłoszenia należy przesyłać do głównego członka jury w podanym terminie. (100 w tym roku do 10 lutego na adres szczecin@slowianie.com.pl ). Piosenki mają trwać ok. 3 min a ich długość należy zgłosić wraz z tytułem, jak również mają być śpiewane z pamięci, jedynie osoba grająca na instrumencie może posiadać nuty/chwyty wraz z tekstem (100możemy zapewnić stojak na nuty dla wygody). Druhny należące do kilku zastępów występują z każdym swoim zastępem.
4. ocenianie
W skład jury wchodzą organizatorki. Każda z nich ocenia występy w skali 1-6 pkt. Pion żeński i pion męski jest oceniany osobno. Każdy występ oceniany jest w trzech kryteriach: estetyka, pomysłowość, energia(100żywiołowość) – (100zastęp, który stanie na środku i cichutko wyszepce piosenkę wiadomo, że dostanie w tej kategorii małą ilość punktów 😉 ) w filmie zamiast żywiołowości jest zgodność z tematem. W pionie żeńskim w każdej kategorii zostanie wyłoniony zwycięski zastęp, oraz główna wygrana- zastęp, który w sumie uzyskał największą ilość punktów. W pionie męskim zostaną wyłonione 3 pierwsze miejsca (100nie patrząc na kategorie). Pamiętajmy jednak, że jeden zastęp nie może zająć dwóch miejsc, więc ilość całkowitych uzyskanych punktów będzie dzielona na ilość występów danego zastępu (100średnia punktów). Kadra nie podlega ocenie- jest przerywnikiem pomiędzy występami a ogłoszeniem wyników, aby jury miało czas przeliczyć punkty . Piosenka, która wygrała rok wcześniej otwiera kolejny festiwal.
5. nagrody
Każdy zastęp dostaje dyplom uczestnictwa. W pionie żeńskim za uzyskanie nagrody w poszczególnej kategorii jest dyplom oraz słodkości dla członkiń zastępu. Główną nagrodą jest puchar przechodni. W pionie męskim trzy pierwsze miejsca uzyskują dyplom oraz słodkości dla członków zastępu. Drużyna, która wygra 3 lata z rzędu zatrzymuje puchar na własność.
6. ‘Zakazane’ piosenki
Uczestnicy festiwalu nie mogą zaprezentować :
- Szarej Lilijki
- obrzędowe
- Hymnu harcerskiego
- bogurodzicy
- roty
- hymnu państwowego
- Rzeki Historii
- Zuzi
- Bieszczadzkiego Traktu
- Dżdżownicy
- Bagna
- Hymnów drużyn
- Piosenek o treści niecenzuralnej/nie harcerskiej
Lista piosenek co roku może ulegać wydłużeniu
7. Kategorie
Zastępy przygotowują się w kategoriach:
- Piosenka marszowa
- Piosenka dowolna, popularna
- piosenka patriotyczna
- Twórczość własna (100o Oldze Małkowskiej)- obojętnie co to będzie, nie koniecznie piosenka np: wiersz, ilustracja, kolaż, komiks itp.
- Film jednominutowy o tematyce: Rocznica śmierci Małkowskich, 100-lecie harcerstwa oraz możliwości poznawcze jednostki
Piosenki nie mogą się powtarzać, więc istnieje zasada kto pierwszy-ten lepszy. Zaraz po wysłaniu zgłoszenia zastępowy ma obowiązek zapisać na forum szczepu w odpowiednim temacie listę zgłoszonych piosenek, aby ułatwić zgłoszenia.
8. Formularz zgłoszeniowy
W formularzu zgłoszeniowym należy umieścić:
8.1. pion żeński:
- Nazwę drużyny i zastępu
- Tytuły piosenek przypisane do kategorii
- Dokładny czas trwania filmu
- Czy zastęp posiada gitarę (100jeżeli nie, czy śpiewa acapella czy ‘pożycza’ grajka z innego zastępu)
- Skład (100imiennie łącznie z imieniem słowiańskim i stopniem)
8.2.pion męski
- Nazwę drużyny (100drużyn) i zastępu (100bądź nazwę zespołu w przypadku pomieszania)*
- Wybrane kategorie (100w przypadku piosenek dodają tytuły, a filmu dokładny czas jego trwania,)
- Druhowie nie biorą udział w kategorii twórczość własna
- Skład
*jeżeli jest cały zastęp i grajek z innego zastępu podajemy nazwę zespołu. Nazwy zespołów nie mogą być takie same jak zastępów.
9. film jednominutowy
Podstawowym wymaganiem filmu jest twórczość własna. Nie mogą się w nim znajdować zdjęcia (100nawet jeżeli jest się ich autorem) jak i muzyka ściągnięta z internetu. Film musi trwać minutę (100dopuszczalne +/- 10 sekund). Jeżeli te dwa wymagania nie są spełnione za film jest automatycznie 0 pkt. Co roku jest inny temat przewodni filmu. Jeżeli nie będzie spełniony chociaż z minimalnym stopniu w kryteriach oceniania w miejscu „zgodność z tematem” pojawi się minimalna ilość punktów.
10. Dojazd
Należy pamiętać, że w Szczecinie poruszać się będziecie komunikacją miejską. Potrzeba Wam zakupić 2 bilety dwudziestominutowe (100na podróż tam i z powrotem) o wartości 1.10 – ulgowy lub 2.20 normalny.
11. Koszt
Koszt festiwalu to 3 zł. Za to ufundowane zostaną dla Was nagrody i przewidziany będzie ciepły posiłek (100w postaci zupy, dlatego warto zaopatrzyć się w plastikowe/metalowe łyżki. Talerzyki zapewnimy)
Views: 10