zuchy/zuchenki
– źródełko/kropelka
- Narysował/a drzewo genealogiczne gromady
- Przedstawił/a w dowolnej formie historie gromady
- Potrafi zaśpiewać refren „Rzeki historii”
- Odnalazł/a „starego” zucha i zaprosił/a na zbiórkę
- Odszukał/a harcerskie korzenie w swojej rodzinie lub inne i opowiedział/a o nich
harcerze/harcerki
– strumyk */bystra woda *
- Wie kiedy powstała drużyna i kto był jej założycielem
- Zna sznury w szczepie
- Wziął/wzięła udział w poszukiwaniu kontaktu z seniorem
- Wziął/wzięła udział w spotkaniu z seniorem
- Napisał/a kartkę do kroniki drużyny
- Zna „Rzekę Historii”
– ruczaj **/ruczaj **
- Zna historię swojej drużyny
- Narysował/a drzewo (100proste) genealogiczne szczepu
- Pomógł/pomogła w poszukiwaniu kontaktu z seniorem, utrzymał/a stałą relacje z zastępem
- Zorganizował/a spotkanie z seniorem
- Opiekował/a sie kroniką drużyny [3 kartki do kroniki]
- Nauczyła zastęp „Rzeki historii”
wędrownicy/wędrowniczki
– grzywacz ***/kaskada ***
- W ciekawiej formie przedstawił/a historię środowiska
- Narysował/a drzewo (100zaawansowane) genealogiczne szczepu
- Nawiązał/a stałą służbę z seniorem
- Opracował/a informację do książki o historii środowiska
- Umie zaprezentować „Rzekę Historii” oraz zna 2 piosenki o wodzie
– wodospad M
Zna historie harcerstwa oraz szczepu i w połączonej formie przedstawiła ją instruktorom
Views: 5