II Festiwal Małkowskich


II Festiwal talentów „Rozśpiewani Małkowscy”

Drogie Druhny,

w miesiącu styczniu obchodzimy rocznicę śmierci Małkowskich. Pierwszych Harcerzy, którzy to przetarli szlaki nam, na harcerskiej drodze życia. Z okazji ich kolejnej rocznicy chwiałybyśmy zaprosić Was na wędrówkę. Przygodę niezwykła, poruszającą się przez gąszcz pięciolinii, trój-dźwiękowych potworów oraz chaszcze muzycznej harcerskiej piosenki. Wszak “śpiewać każdy może…”, a zwłaszcza harcerka. Dołącz do przygody, nie zwlekaj, zgłoś się już teraz. A oto i szczegóły.

 

 

1. Termin

 

Festiwal odbywa się co roku w weekend sąsiadujący z rocznicą śmierci Olgi i Andrzeja Małkowskich. (100w zeszłym roku edycja jedynie w Świnoujściu). Z tego powodu, że ferie wypadają w tym roku wcześnie zwłaszcza dla województwa Zachodniopomorskiego proponujemy wersję nowoczesną- internetową.

2. Forma

należy wypełnić kilka zasad, bardzo prostych:

założyć profil drużyny na Facebook’u

dodać do znajomych Świnoujski Związek Drużyn Harcerek

zrobić nagranie swojego występu (100nie musi być to film, choć jest mile widziany, może być dźwięk)

udostępnić na swoim profilu i wysłać mailem (100na adres harcerki@slowianie.com.pl lub harcerkiflos@poczta.fm) lub Skype (100 harcerki.flos od godz. 19 do 24 od poniedziałku do piątku ) swój występ

klikać „Lubię to!” bo przewidziana jest nagroda publiczności, więc mobilizujcie znajomych:)

3. Uczestnicy

W festiwalu uczestniczą wszystkie zastępy z drużyn harcerek z Zachodniopomorskiej Chorągwi Harcerek. Każdy zastęp ma obowiązek przygotować się w wybranej kategorii (100może równie dobrze w każdej). Piosenki mają trwać ok. 3 min.

4. Ocenianie

W skład jury wchodzą organizatorki. Każda z nich ocenia występy w skali 1-6 pkt. Każdy występ oceniany jest w trzech kryteriach: estetyka, pomysłowość, energia(100żywiołowość), w filmie zamiast żywiołowości jest zgodność z tematem. W każdej kategorii zostanie wyłoniony zwycięski zastęp, oraz główna wygrana- zastęp, który w sumie uzyskał największą ilość punktów. Pamiętajmy jednak, że jeden zastęp nie może zająć dwóch miejsc, więc ilość całkowitych uzyskanych punktów będzie dzielona na ilość występów danego zastępu (100średnia punktów). Występy zastępów są sumowane na konto drużyny, która otrzymuje puchar przechodni Festiwalu Talentów „Rozśpiewani Małkowscy”.

5. Nagrody

Każdy zastęp dostaje dyplom uczestnictwa. Główną nagrodą jest puchar przechodni Festiwalu Talentów „Rozśpiewani Małkowscy”. Drużyna, która wygra 3 lata z rzędu zatrzymuje puchar na własność. Nagrody rozdamy osobiście przy najbliższym wspólnym spotkaniu (100np.: na Wirydarzu). Nasze występy zostaną nagrane na płytę, która będzie podarowana każdej drużynie (100dlatego ważne jest przesłanie pliku nagrania na maila bądź na Skype).

6. ‘Zakazane’ piosenki

Uczestnicy festiwalu nie mogą zaprezentować :

* Szarej Lilijki

* obrzędowych (100wg oceny jury)

* Hymnu harcerskiego

* Bogurodzicy

* Roty

* Hymnu Państwowego

* Rzeki Historii

* Zuzi

* Bieszczadzkiego Traktu

* Dżdżownicy

* Bagna

* Hymnów drużyn

* Piosenek o treści niecenzuralnej/nie harcerskiej

Lista piosenek może ulegać wydłużeniu w zależności od decyzji jury.

7. Kategorie

Zastępy przygotowują się w kategoriach:

* Piosenka marszowa

* Piosenka dowolna, popularna

* Piosenka harcerska

* Twórczość własna (100o Oldze Małkowskiej)- obojętnie co to będzie, nie koniecznie piosenka np: wiersz (100należy nagrać przynajmniej głos autorki czytającej tekst), ilustracja, kolaż, komiks itp.

* Film jednominutowy o tematyce: Rocznica śmierci Małkowskich

8. Film jednominutowy

Podstawowym wymaganiem filmu jest twórczość własna. Nie mogą się w nim znajdować zdjęcia (100nawet jeżeli jest się ich autorem) jak i muzyka ściągnięta z internetu. Film musi trwać minutę (100dopuszczalne +/- 10 sekund). Jeżeli te dwa wymagania nie są spełnione za film jest automatycznie 0 pkt. Co roku jest inny temat przewodni filmu. Jeżeli nie będzie spełniony chociaż z minimalnym stopniu w kryteriach oceniania w miejscu „zgodność z tematem” pojawi się minimalna ilość punktów.

9. Koszt

Koszt festiwalu to 5 zł od drużyny. Za to ufundowane zostaną dla Was nagrody. Dane do konta bankowego na które trzeba wpłacać pieniądze podajemy mailem po zgłoszeniu chęci przez drużynę do uczestnictwa w Festiwalu.

10. Terminarz

19.02.2012 maksymalny termin udostępniania występów

22.02.2012 rozstrzygniecie Festiwalu na koncie na Facebook’u

najbliższe spotkanie chorągwiane- wręczenie dyplomów, nagrań i pucharu

Zapraszamy! Czuwaj!

próbny Świnoujski

Związek Drużyn Harcerek

Facebook Comments

Dodaj komentarz


%d bloggers like this: